مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 آبان 1400 ساعت 08:252021-11-07سياسي

ایران از ظرفیتهای نوین بانکداری اسلامی بهره نبرده است


اولین دوره جامع حقوق بانکی در کشور به همت دانشگاه امام صادق (ع) و پژوهشگاه قوه قضاییه آغاز به کار کرد.

- ، نخستین کارگاه تخصصی جامع حقوق بانکی با حضور حدود 250 نفر از وکلا، قضات، کارشناسان حقوقی شبکه بانکی به همت هسته حقوق بانکی دانشگاه امام صادق (ع) و پژوهشگاه قوه قضاییه آغاز به کار کرد.

در نخستین روز در این کارگاه حسین میثمی مدیر سابق گروه بانکداری اسلامی پژوهشکده بانک مرکزی با اشاره به اصول شاخصه های بانکداری متعارف در اعطای تسهیلات و جذب سپرده، به بررسی و جایگاه بانکداری اسلامی در نحوه تجهیز منابع و امکانات در توسعه نظام های بانکی در کشورهای در حال توسعه نظیر ایران در مقایسه با سایر کشورهای اسلامی و همچنین مباحثی پیرامون مفهوم صحیح بانکداری بدون ربا و بانکداری اسلامی پرداخت.

وی اظهار داشت: مطابق پژوهش های به عمل آمده بانک هایی که به روال سیستم بانکداری اسلامی رفتار می کنند تاکنون کمترین زیان را از بحران مالی جهان متحمل شده اند که این خود نشان از موفقیت قوانین مالی اسلام در اقتصاد دارد.

عضو هیئت علمی پژوهشکده پولی و بانکی به بیان تفاوت های میان بانکداری ربوی و بانکداری بدون ربا پرداخت و گفت: مالزی با داشتن توانایی های عظیم در زمینه بانکداری اسلامی به عنوان کانون بانکداری و مالی اسلامی مطرح شده طوری که در سال های اخی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران از ظرفیتهای نوین بانکداری اسلامی بهره نبرده است

ایران از ظرفیتهای نوین بانکداری اسلامی بهره نبرده است