مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 آبان 1400 ساعت 10:302021-11-07پزشكي

هشدار درباره خطر بازارهای پرنده فروشی کرمان در شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان


معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمان عنوان کرد: بارها درخصوص خطر وجود بازارهای پرنده فروشی در شیوع آنفلوانزای وق حاد پرندگان هشدار داده شده که به منظور پیشگیری از این بیماری نیاز است این بازارها در استان جمع آوری شده و با هرگونه زنده فروشی پرندگان برخورد شود.

- دکتر صدیقه کاظمی نیا در اولین نشست ستاد آنفولانزای فوق حاد پرندگان استان کرمان با اشاره به اینکه بهداشت و سلامت جامعه اولویت اصلی دامپزشکی است، اظهار کرد: بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان صرفا موضوعی علمی مختص اداره دامپزشکی نیست و در پروتکل ملی نیز در پیش گیری از این بیماری دستگاه های دیگری دخیل هستند.

وی با اشاره به اینکه در صورت رخداد این بیماری شاهد مشکلات بهداشتی و اجتماعی فراگیر در سطح استان خواهیم بود، افزود: هدف از تشکیل این جلسه آماده باش و داشتن ذهنیت در خصوص این بیماری و عواقب جبران ناپذیر در صورت رخداد این بیماری است.

کاظمی نیا تصریح کرد: اهمیت بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان در دو مبحث امنیت غذایی جامعه و مشترک بودن بیماری با انسان است که خوشبختانه گزارشی از رخداد و موتاسیون این بیماری در کشور اعلام نشده و البته با مشاهده پاندمی کرونا همیشه احتمال این مخاطره وجود داشته و حتی شدیدتر از قبل وجود دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار درباره خطر بازارهای پرنده فروشی کرمان در شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان

هشدار درباره خطر بازارهای پرنده فروشی کرمان در شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان