مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 آبان 1400 ساعت 13:052021-11-07اقتصادي

حمل یکسره کالا به افزایش صادرات از مرزهای کرمانشاه کمک می کند


معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت: اجرایی شدن حمل یکسره کالا و محصولات کشاورزی به افزایش صادرات از مرزهای استان کرمانشاه کمک می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، بهزاد باباخانی ظهر امروز در نشست کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان کرمانشاه اظهار کرد: هم اکنون 45 درصد صادرات کشور به عراق از طریق مرزهای استان کرمانشاه صورت می گیرد که اگر صادرات گاز نیز به آن افزوده شود این مقدار بیشتر خواهد شد.

وی افزود: افزایش صادرات غیرنفتی پیشران تولید و اقتصاد محسوب شده و اگر زیرساخت های مرزی توسعه پیدا کند استان کرمانشاه 50 درصد حجم صادرات به کشور عراق را به خود اختصاص خواهد داد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه تصریح کرد: برای توسعه صادرات باید نگاه ملی به توسعه مرزها صورت گیرد و بودجه و اعتبارات مستقل برای مرزهای فعال کشور مشخص شود زیرا با بودجه محدود استان ها نمی توان زیرساخت ها را در مرزها توسعه داد.

باباخانی بیان کرد: انجام مبادلات تجاری به صورت سنتی باعث ایجاد ترافیک در مرزها، افزایش زمان ترخیص و بارگیری، کاهش کیفیت و خسارت به کالا و محصولات کشاورزی می شود و در بعضی موارد به دلیل افت کیفیت محصولات، تجار عراقی محصولات کشاورزی را با قیمت پایین خریداری می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حمل یکسره کالا به افزایش صادرات از مرزهای کرمانشاه کمک می کند

حمل یکسره کالا به افزایش صادرات از مرزهای کرمانشاه کمک می کند