مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 آبان 1400 ساعت 13:402021-11-07اجتماعي

معرفی غار کونه شه م شه م به عنوان اولین اثر طبیعی ملی استان کردستان


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کردستان گفت: غار کنه شه م شه م با مساحت 9 هکتار در اطراف روستای توراخ تپه شهرستان مریوان واقع شده است و به دلیل زیستگاه گونه ای از خفاش ها در لیست آثار طبیعی ملی کشور ثبت شده است.

- معرفی غار "کونه شه م شه م" به عنوان اولین اثر طبیعی ملی استان کردستان ایسنا/کردستان مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کردستان گفت: غار کنه شه م شه م با مساحت 9 هکتار در اطراف روستای توراخ تپه شهرستان مریوان واقع شده است و به دلیل زیستگاه گونه ای از خفاش ها در لیست آثار طبیعی ملی کشور ثبت شده است.

فریبا رضایی در جمع خبرنگاران در این خصوص اظهار کرد: این غار یکی از غارهای زیبای استان کردستان است که در میان کوه های شمالی شرقی شهرستان مریوان قرار گرفته است و در نزدیکی روستای تراخ تپه و در منطقه سرسبز و با صفایی به نام “کوه چهل چشمه” قرار دارد.

وی اضافه کرد: این اثر طبیعی ملی حدود 165 کیلومتر با شهر سنندج فاصله دارد و در طول میلیون ها سال در دل کوه های آهکی این منطقه ایجا شده است.

این غار از غارهای نسبتا کوچک است که کمتر از 500 متر وسعت دارد.

وی خاطر نشان کرد: غار کُنه شه م شه م در شهرستان مریوان که زیستگاه سه گونه خفاش کمیاب است، به عنوان یکی از غارهای بکر و دست نخورده استان پتانسیل پیشنهاد در شورای عالی محیط زیست را داشت و اکنون به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معرفی غار کونه شه م شه م به عنوان اولین اثر طبیعی ملی استان کردستان

معرفی غار کونه شه م شه م به عنوان اولین اثر طبیعی ملی استان کردستان