مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 آبان 1400 ساعت 14:052021-11-07اقتصادي

هشدار نسبت به کاهش ذخایر خونی در اصفهان/ به همه گروه های خونی نیاز است


مدیر کل انتقال خون استان اصفهان از کاهش شدید ذخایر خونی درگروهای خونی خبر داد و گفت: از مردم درخواست داریم همچنان برای اهدای خون مراجعه کنند تا ما بتوانیم نیاز مراکز درمانی را تأمین کنیم.

- علی فتوحی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به وضعیت ذخیره خون و فرآورده های خونی در پایگاه ها و مراکز انتقال خون استان اظهار داشت: در حال حاضر ذخیره خون استان به 3 و نیم روز رسیده است و این میزان مطلوب نیست و باید این عدد به 7 روز برسد.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان با بیان اینکه همیشه در مهر و آبان به واسطه بازگشایی مدارس و سرما با کاهش اهدای خون روبه رو هستیم، افزود: بعد از فروکش کردن کرونا، نیاز به خون در مراکز جراحی افزایش پیدا می کند، خیلی وقت ها خروجی خون بیشتر از میزان ورودی خون است.

وی با بیان اینکه باید روزانه خون مصرفی مراکز درمانی استان اصفهان را تأمین کنیم و به همه گروه های خونی نیاز داریم، عنوان کرد: در زمان حاضر هم به گروه های خونی مثبت و هم منفی احتیاج داریم، اما گروه خونی منفی به دلیل اینکه کمتر است، بیشتر نیاز داریم.

فتوحی با تأکید بر اینکه دستورالعمل های بهداشتی در پایگاه های انتقال خون با دقت رعایت می شود و نگرانی از این بابت برای مراجعه کنندگان وجود ندارد، خاطرنشان کرد: نیاز داریم هر روز مراجعه کن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار نسبت به کاهش ذخایر خونی در اصفهان/ به همه گروه های خونی نیاز است

هشدار نسبت به کاهش ذخایر خونی در اصفهان/ به همه گروه های خونی نیاز است