مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 آبان 1400 ساعت 14:202021-11-07اقتصادي

20 طرح پیشران صنعت پتروشیمی مجوز ساخت گرفته اند


رییس کل امور تحقیقات شرکت ملی پتروشیمی، از صدور مجوز 20 طرح پیشران صنعت پتروشیمی خبر داد و گفت: این طرح ها ضمن ارزآوری از طریق صادرات،حدود 70 درصد از واردات محصولات پتروشیمی را کاهش می دهد.

- به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، مسعود سایه بان به تعریف 33 طرح پیشران در صنعت پتروشیمی اشاره کرد و گفت: هم اکنون 20 طرح مجوز احداث را دریافت کرده است که تعدای از آن ها در سبد جهش سوم صنعت پتروشیمی گنجانده و از سوی سرمایه گذاران بخش خصوصی فعال شده اند.

وی درباره چشم انداز اجرایی شدن طرح های پیشران، اظهار کرد: طرح های پیشران صنعت پتروشیمی با راهبرد تکمیل و توسعه زنجیره ارزش و با هدف جبران کمبود خوراک های مورد نیاز صنایع تکمیلی، تنوع بخشی سبد محصولات، ایجاد ارزش افزوده و اشتغال زایی از دو سال پیش با محور مدیریت و برنامه ریزی و توسعه تعریف شد.

سایه بان تأکید کرد: با توسعه طرح های پیشران در زنجیره های اصلی پروپیلن، متانول، اتیلن، بنزن، اوره و بوتادین، 20 نوع محصول جدید پتروشیمی تولید می شود که ضمن ارزآوری از طریق صادرات، حدود 70 درصد از واردات محصولات پتروشیمی نیز کاهش می یابد.

رییس کل امور تحقیقات بازار شرکت ملی صنایع پتروشیمی یکی از راهبردهای توسعه صنعت پتروشیمی را تکمیل زنجیره متانول خواند و افزود: اکنون ظرفیت متانول کشور بالغ بر 12 میل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

20 طرح پیشران صنعت پتروشیمی مجوز ساخت گرفته اند

20 طرح پیشران صنعت پتروشیمی مجوز ساخت گرفته اند