مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 آبان 1400 ساعت 05:052021-11-08پزشكي

نکاتی درباره داروهای خوراکیِ کرونا


هر دو شرکت اعلام کرده اند که نتایج آزمایشات بالینی حاکی از کاهش چشمگیر نیاز به بستری شدن در بیمارستان با مصرف این دو قرص است.

- شرکت های داروسازی از جمله مرک و فایزر در روزهای اخیر اطلاعات امیدوارکننده ای از تولید داروهای خوراکی علیه کووید-19 منتشر کرده اند و همچنین نتایج آزمایشات مربوط به اثربخشی نوعی داروی افسردگی در مقابله با کروناویروس می تواند نویدبخش این موضوع باشد که فصل جدیدی در مبارزه با این همه گیری آغاز شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، تولیدکنندگان می گویند که این داروهای خوراکی باید به محض ظاهر شدن اولین علائم بیماری کووید-19مصرف شوند تا از بروز نوع شدید بیماری و در نتیجه بستری شدن در بیمارستان جلوگیری شود.

جهان از زمان آغاز بحران همه گیری کووید-19 به دنبال این شکل از درمان بوده است و اکنون پس از ماه ها تحقیق، دو شرکت داروسازی مرک (Merck) و فایزر (Pfizer) مدعی هستند که به این هدف دست پیدا کرده اند.

اوایل ماه اکتبر شرکت مرک اعلام کرد که به دنبال اخذ مجوز برای قرص مولنوپیراویر از ایالات متحده است و فایزر نیز روز جمعه برای اخذ تاییدیه قرص دیگری با نام تجاری پاکسلُوید اقدام کرد.

این دو قرص، درمان های ضدویروسی هستند و عملکرد آنها از طریق کاهش توانایی ویروس در تکثیر و کاهش سرعت پیشرفت بیماری است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نکاتی درباره داروهای خوراکیِ کرونا

نکاتی درباره داروهای خوراکیِ کرونا