مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 آبان 1400 ساعت 05:302021-11-08اجتماعي

چرای بی رویه دام؛ چالشی برای محیط زیست طارم


رییس اداره حفاظت محیط زیست طارم گفت: تخریب و تصرف اراضی ملی و نبود وجود حق آبه رودخانه قزل اوزن در تابستان که منجر به تلفات آبزیان می شود، بخشی از چالش های موجود برای محیط زیست این شهرستان است.

- سیدسعید موسوی در گفت وگو با ایسنا، در رابطه با چالش های پیش روی محیط زیست طارم و با بیان اینکه چالش های موجود برای محیط زیست این شهرستان در دو بخش محیط زیست طبیعی و انسانی قرار می گیرد، اظهار کرد: بخشی از چالش های پیش روی محیط زیست این شهرستان در حوزه محیط زیست طبیعی مانند فرسایش مراتع و اراضی ملی، چرای بی رویه دام و نبود تعادل دام و مرتع، قطع غیرمجاز درختان و قاچاق چوب، بوته کنی و آتش سوزی جنگل ها و مراتع در اثر آگاهی نداشتن و توجه نکردن برخی از افراد است.

وی افزود: وجود سلاح های غیرمجاز و افزایش تعداد سلاح های مجاز در دست مردم و در نتیجه شکار غیرمجاز، تعارض بین دام و حیات وحش خصوصاً زیستگاه کل و بز در زیستگاه های طارم، تخریب و تصرف اراضی ملی و نبود حق آبه رودخانه قزل اوزن در تابستان که منجر به تلفات آبزیان می شود نیز بخش دیگری از چالش های محیط زیست طبیعی این منطقه به شمار می رود.

این مسئول تصریح کرد: بخشی از چالش های محیط زیست نیز در حوزه محیط زیست انسانی مانند آلودگی ناشی از تخلیه پساب های فرآوری زیتون و روغن کشی زیتون بدون وجود سیس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرای بی رویه دام؛ چالشی برای محیط زیست طارم

چرای بی رویه دام؛ چالشی برای محیط زیست طارم