مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 آبان 1400 ساعت 07:152021-11-08اقتصادي

چند نرخی بودن ارز همواره فسادآور بوده است/ بهره مندی همسایگان ایران از ارز ترجیحی


نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: ارز چند نرخی همواره فسادآور است که اغلب هم منفعتی برای مردم نداشته است.

- مصطفی طاهری امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در زنجان با تاکید بر لحاظ شدن حذف ارز ترجیحی در بودجه مصوب شده در مجلس اظهار کرد: مجلس با پیش بینی نحوه بهره مندی مردم از این ارز، اصرار به حذف این ارز داشت.

نماینده مردم زنجان و طارم در هم نشان می دهد که ارز 4 هزار و 200 ارائه شده برای کالاهای اساسی به قیمت 12 تا 15 هزار تومان به دست مردم رسیده است.

وی در تشریح تخصیص ارز ترجیحی و وضعیت بازار گفت: اگر مرغ با ارز 4 هزار و 200 تومانی به دست مردم برسد باید قیمت آن حدود 6 هزار تومان باشد، همین دلایل موجب شد که مجلس مصوب کند که ارز ترجیحی در انتهای زنجیره یعنی جایی که محصول به دست مردم می رسد لحاظ شود.

طاهری با تاکید بر اینکه چندنرخی بودن ارز همواره فسادزاد بوده و اغلب انتفاعی برای مردم ندارد، ادامه داد: در خوشبینانه حالت بخشی از ارز ترجیحی به دست مردم می رسد.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مجلس به هر قیمتی خواهان حذف ارز ترجیحی نیست، بلکه موافق حذف به شرط منتفع شدن مردم از این یارانه است.

وی با اشاره به متفاوت بودن بهره مندی تولیدکنندگان از ارز ترجیحی گفت: مثال واضح این امر، تامین نهادهای دامی ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چند نرخی بودن ارز همواره فسادآور بوده است/ بهره مندی همسایگان ایران از ارز ترجیحی

چند نرخی بودن ارز همواره فسادآور بوده است/ بهره مندی همسایگان ایران از ارز ترجیحی