مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 آبان 1400 ساعت 07:552021-11-08اقتصادي

پاکسازی 200 هکتاری تالاب انزلی از گونه مهاجم سنبل آبی


رییس اداره حفاظت محیط زیست بندرانزلی، با اشاره به تخصیص اعتبار 600 میلیون تومانی جهت مبارزه با سنبل آبی در تالاب انزلی، گفت: موفق به پاکسازی 200 هکتار از اراضی تالاب انزلی که بیشترین درگیری را با این گونه مهاجم داشت، - شدیم.

سید فرشید فلاح در گفت وگو با خبرنگاران، گونه مهاجم سنبل آبی را یکی از گونه های خطرناک دانست و اظهار کرد: متاسفانه طی چند سال گذشته شاهد ورود این گونه مهاجم به آب های گیلان هستیم و تالاب های ما را مورد تجاوز قرار داده است.

وی با بیان اینکه مبارزه با سنبل آبی در سنوات گذشته به روش های مختلف انجام شده است، افزود: سازمان حفاظت محیط زیست در سال جاری یک پروژه تعریف کرده و 600 میلیون تومان اعتبار در اختیار اداره کل حفاظت محیط زیست استان قرار گرفته که با همکاری بسیج سازندگی سپاه قدس استان و جوامع محلی از جمله تعاونی قایقرانان، موفق به پاکسازی 200 هکتار از اراضی تالاب انزلی که بیشترین درگیری را با این گونه مهاجم داشت، شدیم.

رییس اداره حفاظت محیط زیست بندرانزلی، با تاکید بر لزوم اجرای مستمر پروژه مذکور، تصریح کرد: برای پایش و پاکسازی مداوم نیازمند بودجه هستیم؛ همچنین دستگاه های بهره بردار همچون آب منطقه ای و جهاد کشاورزی و سایر ذی فعان تالاب باید همکاری های لازم را با سازمان حفاظت محیط زیست داشته باشن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پاکسازی 200 هکتاری تالاب انزلی از گونه مهاجم سنبل آبی

پاکسازی 200 هکتاری تالاب انزلی از گونه مهاجم سنبل آبی