مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 آبان 1400 ساعت 08:502021-11-08فرهنگي

عشق در «نگاه آفتاب»


شماره چهارم فصلنامه «نگاه آفتاب» منتشر شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، این شماره از مجله به موضوع عشق اختصاص دارد.

در بخش حکمت که نگاهی همدلانه با آموزه های مولوی دارد، بازتاب رساله سمپوزیوم افلاطون در آثار مولانا، رابطه عشق و معنای زندگی از نظرگاه مولانا، اوصاف و کارکردهای عشق در مثنوی مولوی و نیز رابطه رازآلود شمس و مولانا مورد توجه قرار گرفته است.

مهدی کمپانی زارع، حسین محمودی، عبدالحمید ضیایی، محمودرضا اسفندیار و متین عزتی، مولوی پژوه مقدونی در این بخش به طرح دیدگاه های خود پرداخته اند.

بخش کارنامه که در هر شماره به پرونده یکی از مولوی پژوهان نظر دارد، در این شماره به بررسی اندیشه ها و آثار آنه ماری شیمل پرداخته است.

در این بخش محمدجعفر یاحقی، سیدسعید فیروزآبادی، بهاءالدین خرمشاهی، حسین خندق آبادی، حبیب بشیرپور، علیرضا هاشمی نژاد، حسین رضوی فرد و پیمان طالبی به شرح زندگانی و اندیشه آنه ماری شیمل، ارتباط او با عرفان و خوشنویسی و اهمیت آثار منتشرشده از او می پردازند.

در بخش جستار ، قاسم کاکایی، مهناز قانعی، وحید سهرابی فر و سیدمجید سادات کیایی به پرسشی در خصوص رابطه اخلاق و ساحت عاشقی پاسخ می دهند.

در بخش هفت اقلیم نگاه آفتاب گفت وگویی با بهروز غریب پور، نویسنده و کارگردان تئاتر داشته و از او در خصوص ارتباطش با اندیشه و آم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عشق در «نگاه آفتاب»

عشق در «نگاه آفتاب»