مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 آبان 1400 ساعت 08:552021-11-08اقتصادي

بلیط هواپیما ارزانتر از دوران کرونا؛ از شایعه تا واقعیت؟


بلیت هواپیما پس از حذف پروتکل پذیرش تا حداکثر 60 درصد ظرفیت بود که معاون وزارت راه و شهرسازی در پاسخ به این سوال اینطور عنوان کردند : افزایش نرخ بلیط هواپیما هیچ ارتباطی به رعایت پروتکل 60 درصد ظرفیت نداشته و زمانی که مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام شد، ایرلاین ها بابت کاهش 40 درصدی ظرفیت خود هیچ افزایش قیمتی را اعمال نکردند.

بلکه این اتفاق پس از 4 ماه و بر اساس افزایش قیمت سالانه رخ داده است از طرفی در صورتی که پذیرایی و کترینگ حذف شده باشد، بها مربوط به آن باید از قیمت بلیط کسر گردد.

شهرام آدم نژاد خاطر نشان کرد که با توجه به شرایط کشور و مشکلاتی که تحریم ها بر سر راه صنعت هوایی قرار داده، شرکت های هواپیمایی نمی توانند از روال عادی و طبیعی نسبت به تامین قطعات مورد نیاز اقدام نمایند که همین مسئله باعث پیچیده تر شدن مشکلات و در نتیجه افزایش هزینه حمل و نهایتا افزایش نرخ خدمات می گردد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاران در رابطه با پروژه ایر تاکسی افزود: تحریم ها علاوه بر بحث مربوط به افزایش قیمت بلیط هواپیما، بر پروژه ایر تاکسی نیز تاثیر گذاشته و مشکلاتی را در مسیر پیش برد آن ایجاد کرده که در صورت تداوم این شرایط نمی توان امیدی به تحقق اهداف از پیش برنامه ریزی شده در این پروژه را داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بلیط هواپیما ارزانتر از دوران کرونا؛ از شایعه تا واقعیت؟

بلیط هواپیما ارزانتر از دوران کرونا؛ از شایعه تا واقعیت؟