مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 آبان 1400 ساعت 09:102021-11-08سياسي

بانوان در قانون حمایت از خانواده از چه مزایایی برخوردار می شوند؟


قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در مجلس تصویب و ابلاغ شده است و به زودی اجرایی می شود؛ اما بانوان در قانون حمایت از خانواده از چه مزایایی برخوردار می شوند؟ - مرضیه عزالدین، کارشناس ارشد امور اجتماعی و فرهنگی و فعال حوزه بانوان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان، با اشاره به تصویب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به تنها برخی از مواد حمایتی از بانوان که در این قانون پیش بینی شده، اشاره و اظهار کرد: مرخصی زایمان مادران در این طرح، 9 ماه کامل تعیین شده است و مادر می تواند دو ماه قبل از تولد نوزاد، این مرخصی را درخواست کند.

او افزود: خانمی که باردار است، می تواند دو ماه قبل از زایمان از مرخصی استفاده کرده و این درخواست را برای بعد از زایمان نگذارد و سازمان متبوعش هم باید با این مرخصی موافقت کند.

این کارشناس ارشد امور اجتماعی ادامه داد: مرخصی زایمان 12 ماهه برای همه مادرانی که فرزندان دوقلو یا بیشتر از آن به دنیا می آورند، هم تخصیص یافته است.

اختصاص دورکاری به مادران باردار این کارشناس ارشد امور اجتماعی اضافه کرد: اختصاص دورکاری به مادران باردار حداقل به مدت چهار ماه در این طرح تصویب شده است و مادر مجاز است آن را دریافت و سازمان متبوعش هم باید با این امر موافقت کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بانوان در قانون حمایت از خانواده از چه مزایایی برخوردار می شوند؟

بانوان در قانون حمایت از خانواده از چه مزایایی برخوردار می شوند؟