مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 آبان 1400 ساعت 10:152021-11-08پزشكي

چرخه درمان ناباروری در خراسان جنوبی تکمیل شد/ انجام اولین عمل IVF


رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: دو نفر از متخصصان زنان بومی استان بعد از گذراندن دوره های آموزشی در این مرکز شروع به فعالیت کردند و در حال حاضر چرخه فعالیت این مرکز در زمینه IVF به طور کامل راه اندازی شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بیرجند، دکتر محمد دهقانی ظهر امروز در گفت وگو با خبرنگاران پیرامون مرکز درمان نازایی و ناباروری استان، اظهار داشت: این مرکز در سال 1395 تأسیس شد و تجهیزات کامل این مرکز را در قالب طرح مهارت درمان وزارت بهداشت در حمایت از مراکز ناباروری تحویل و فعالیت آن با حضور متخصص زنان آغاز شد.

وی با بیان اینکه 200 نوزاد با روش IUI در این مرکز به دنیا آمده اند، اضافه کرد: اما بخش IVF یا لقاح داخل رحمی را در این مرکز نداشتیم که زوج های نابارور برای درمان به مابقی نقاط کشور می رفتند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند مطرح کرد: دو نفر از متخصصان زنان بومی استان بعد از گذراندن دوره های آموزشی در این مرکز شروع به فعالیت کردند و در حال حاضر چرخه فعالیت این مرکز در زمینه IVF به طور کامل راه اندازی شده که زوج های نابارور می توانند در استان خدمات دریافت کنند.

دهقانی ارزش ریالی تجهیزات مرکز IVF را 50 میلیارد تومان برآورد کرد و افزود: بسته حمایتی که از طرف وزارت بهداشت ابلاغ شده 90 درصد هزینه ها را پوشش می دهد و تنها 10 درصد هزین


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرخه درمان ناباروری در خراسان جنوبی تکمیل شد/ انجام اولین عمل IVF

چرخه درمان ناباروری در خراسان جنوبی تکمیل شد/ انجام اولین عمل IVF