مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 آبان 1400 ساعت 11:252021-11-08بين الملل

نفوذ جاسوس افزار صهیونیستی به تلفن های همراه فعالان فلسطینی


یک سازمان حقوق بشری می گوید جاسوس افزار صهیونیستی به تلفن های همراه فعالان فلسطینی که در گروه های حقوق بشری فعالیت می کردند، نفوذ کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، بعد از جنجال هک شدن تلفن های همراه مقام های دولتی کشورهای مختلف از جمله )  اواسط ژوییه امسال هفده سازمان رسانه ای گزارش داده بودند که از پگاسوس برای هک موفق 37 گوشی هوشمند متعلق به خبرنگاران، مقام های دولتی و فعالان حقوق بشر از سراسر جهان مورد استفاده قرار گرفته است.

رسانه های مختلفی از جمله واشنگتن پُست ، لوموند ، گاردین و چند منبع دیگر فاش کرده بودند که این جاسوس افزار صهیونیستی به برخی از کشورها از جمله عربستان سعودی و امارات عربی متحده فروخته شده و از آن برای هک اطلاعات گوشی چند شخصیت مهم در سطح جهان استفاده شده است.

افشای رسوایی جاسوس افزار پگاسوس واکنش های بین المللی زیادی را به همراه داشت به طوری که اگنس کالامار دبیرکل عفو بین الملل هم در بیانیه ای اعلام کرد پروژه پگاسوس نشان می دهد که چگونه جاسوس افزار شرکت ان اس ا، سلاح مطلوب دولت های سرکوبگر است و آن را ابزاری برای ترساندن رسانه های منتقد خواند.

  انتهای پیام/


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نفوذ جاسوس افزار صهیونیستی به تلفن های همراه فعالان فلسطینی

نفوذ جاسوس افزار صهیونیستی به تلفن های همراه فعالان فلسطینی