مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 آبان 1400 ساعت 11:402021-11-08اقتصادي

اصفهان می تواند سرآمد شهرهای جهان در غلبه بر فرونشست باشد


مدیر بخش زلزله شناسی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: اصفهان می تواند پایلوت اجرای مقررات ملی کاهش فرونشست زمین در ایران و سرآمد غلبه بر این پدیده در بین شهرهای جهان باشد.

- ، علی بیت الهی امروز دوشنبه در وبینار بررسی فرونشست در جهان و ایران و ارائه راهکارهای مقابله با آن، اظهار داشت: از سال 1378 تاکنون این اولین جلسه ای است که با حضور شهردار یک شهر تشکیل می شود که نشان از درک مسئله دارد.

وی در ادامه به مقایسه فرونشست زمین و زلزله پرداخت و افزود: زمین لرزه تأثیر موضوعی و ناگهانی دارد اما فرونشست هر روز رخ می دهد و وسعت آن از شرق تا غرب کره زمین از سواحل ژاپن و اندونزی تا پاکستان، عربستان، ایران، یونان، ایتالیا و شرق و غرب آمریکا گسترده شده است.

همگرایی مسئولان و اندیشمندان در برابر فرونشست ضروری است مدیربخش زلزله شناسی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با بیان اینکه وسعت اثر تغییرات اقلیمی میلیون ها برابر یک زلزله است، خاطرنشان کرد: بُعد جانی زلزله برای مردم محسوس است اما تهدیدات فرونشست نه، از این رو باید نگاه مسئولان شهری و زمین شناسی را درک کرد تا محیطی قابل زیست و پایدار برای نسل های اتی داشته باشیم که نیاز آن همگرایی مسئولان در رابطه با فرونشست زمین است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اصفهان می تواند سرآمد شهرهای جهان در غلبه بر فرونشست باشد

اصفهان می تواند سرآمد شهرهای جهان در غلبه بر فرونشست باشد