مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 آبان 1400 ساعت 13:352021-11-08اقتصادي

ارکانی: سیاست ارز 4200 تومانی باید اصلاح شود


نماینده مردم نیشابور، فیروزه و زبرخان در مجلس شورای اسلامی گفت: سیاست ارز 4 هزار و 200 تومانی باید اصلاح شود، تا مردم متضرر نشوند.

- احسان ارکانی در گفت وگو با خبرنگار فارس در نیشابور در خصوص تبعات و آثار ارز 4 هزار و 200 تومانی در اقتصاد کشور اظهار کرد: بااینکه هدف از پرداخت ارز 4هزار و 200 تومانی رسیدن کالاهای اساسی باقیمت پایین به دست مردم بوده اما طی چند سال گذشته این سیاست شکست خورده است.

به طوری که رانت بین ارز 4 هزار و 200 تومانی تا ارز 26 هزارتومانی به دست برخی از سودجویانی افتاده که یا ارز را گرفتند و کالا را وارد نکردند یا کالا را وارد کردند و کالا سر از بازار آزاد درآورده است و درنهایت مردم متضرر شدند، بنابراین باید این سیاست اصلاح شود.

نماینده مردم نیشابور، فیروزه و زبرخان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دولت به چند دلیل ازجمله نبود سامانه های اطلاعاتی و زیرساخت های لازم برای جلوگیری از دور زدن، سوءاستفاده از دریافت ارز 4 هزار و 200 تومانی و نیز نرساندن کالای اساسی به دست مصرف کننده و تولیدکننده موفق نبوده با شکست مواجه شده است بیان کرد: ازاین رو ادامه این سیاست منجر به ضرر و زیان به بیت المال و از بین رفتن هدف دولت خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارکانی: سیاست ارز 4200 تومانی باید اصلاح شود

ارکانی: سیاست ارز 4200 تومانی باید اصلاح شود