مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 آبان 1400 ساعت 15:452021-11-08بين الملل

باکو آماده عادی سازی روابط با ایروان است


وزارت خارجه جمهوری آذربایجان با انتشار بیانیه ای از آمادگی برای عادی سازی روابط باکو و ایروان خبر داده و در همین راستا، اجرایی شدن توافق سه جانبه قره باغ را امری مهم تلقی کرد.

- به نقل از تاس، وزارت خارجه جمهوری آذربایجان با انتشار بیانیه ای به مناسبت آنچه روز پیروزی در جنگ قره باغ خوانده، از آمادگی برای عادی سازی روابط باکو و ایروان خبر داده و در همین راستا، اجرایی شدن توافق سه جانبه قره باغ را امری مهم تلقی کرد.

بر اساس این گزارش، در بیانیه وزارت خارجه جمهوری آذربایجان آمده است: اساس چشم انداز بلندمدت آذربایجان تضمین صلح پایدار، توسعه و پیشرفت است.

آذربایجان با حذف عامل اشغال اراضی خود، آماده عادی سازی روابط با ارمنستان بر اساس پایبندی دقیق به اصول حقوق بین الملل به ویژه حاکمیت، تمامیت ارضی و مصونیت مرزها است.

وزارت خارجه جمهوری آذربایجان همچنین راه دستیابی به چنین صلحی را پایبندی و اجرای دقیق توافق سه جانبه در خصوص قره باغ دانست و افزود: آذربایجان انتظار دارد که ارمنستان پاسخی مناسب به اقدامات انجام شده باکو در این خصوص بدهد.

لازم به ذکر است، وزارت خارجه روسیه روز شنبه، در آستانه نخستین سالگرد آتش بس قره باغ که با وساطت مسکو میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان حاصل شد؛ بیانیه ای صادر کرد و گفت: روسیه حق انحصاری برا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

باکو آماده عادی سازی روابط با ایروان است

باکو آماده عادی سازی روابط با ایروان است