مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 آبان 1400 ساعت 04:452021-11-09سياسي

7 پرونده ناملموس خراسان جنوبی در راه ثبت ملی


هفت پرونده ثبت ناملموس خراسان جنوبی در راه ثبت ملی شدن است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار فارس از بیرجند، در جلسه استانی شورای ثبت میراث ناملموس که در اتاق کنفرانس اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی با حضور 10 نفر از صاحب نظران و کارشناسان حوزه ثبت ناملموس برگزار شد، 5 پرونده در حوزه دانش­ های بومی و مهارت ها و 2 پرونده در حوزه­ غذاها و شیرینی ­های سنتی با حداکثر آرا به تصویب رسید.

بنابر این گزارش عبارت میراث فرهنگی ناملموس یا میراث معنوی، براساس تعریف های بین المللی و ملی به معنای رفتارها، شیوه های ارائه، نمودها، دانش ها، مهارت ها و نیز وسایل، اشیا، مصنوعات دستی و فضاهای فرهنگی مرتبط با آن ها است که جوامع، گروه ها و در برخی موارد افراد، آن ها را به عنوان بخشی از میراث فرهنگی خود می شناسند.

این میراث معنوی از نسلی به نسل دیگر منتقل می شود و مدام توسط جوامع و گروه ها در پاسخ به محیط، طبیعت و تاریخ آن ها مجددا خلق می شود و حس هویت و استمرار را برایشان به ارمغان آورده و به وسیله آن، احترام به تنوع فرهنگی و خلاقیت بشری را ترویج می کند.

میراث معنوی در میان موارد مانند سنت ها و نمودهای شفاهی شامل زبان، هنرهای نمایشی، عادت ها و رسم های اجتماعی، آیین ها و جشن ها، دانش ها و عادت ها و رسم های مربوط به طبیعت و کیهان و مهارت در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

7 پرونده ناملموس خراسان جنوبی در راه ثبت ملی

7 پرونده ناملموس خراسان جنوبی در راه ثبت ملی