مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 آبان 1400 ساعت 05:052021-11-09پزشكي

افزایش 60 درصدی چاقی در دوران کرونا/ خطر ابتلا به فشار خون در چاق ها


رییس مرکز تحقیقات، پیشگیری و درمان چاقی توضیحاتی درباره آخرین آمار چاقی و اضافه وزن در ایران ارائه داد.

- مجید ولیزاده، رییس مرکز تحقیقات، پیشگیری و درمان چاقی و استاد میزان چاقی و اضافه وزن در کشور افزایش یافته و به بیش از 60 درصد رسیده است.

 وی افزود: خانه نشینی، برگزاری کلاس های مجازی و بازی های کامپیوتری سبب شده که تحرک و ورزش در میان افراد کاهش یابد که در کنار آن تغذیه ناسالم و مصرف بیشتر کالری هم سبب به ابتلای هرچه بیشتر افراد به چاق شده است.

 ولی زاده با اشاره به اینکه چاقی نه تنها در ایران بلکه به دلیل مسائلی مانند کرونا در بسیاری از کشورهای جهان روند صعودی به همراه داشته است، گفت: چاقی ام الامراض محسوب می شود و سبب بروز بیماری های مختلف در افراد خواهد شد.

رییس مرکز تحقیقات پیشگیری و درمان چاقی خاطرنشان کرد: ابتلا به اختلال متابولیک، دیابت، فشارخون و چربی خون بالا از جمله بیماری هایی است که با چاقی در ارتباط بوده و افراد چاق و دارای اضافه وزن بیشتر درگیر این موضوعات می شود.

وی گفت: همچنین خطر ابتلا به مشکلات قلبی  و عروقی در افراد چاق بیشتر است و افراد چاق و دارای اضافه وزن همچنین چابکی خود را از دست می دهند و این مسئله محدودیت در حرکت را در آنها به همراه دارد و خطر ابتلا به آرتروز زانو و ستون فقرات را در آنها بیشتر م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش 60 درصدی چاقی در دوران کرونا/ خطر ابتلا به فشار خون در چاق ها

افزایش 60 درصدی چاقی در دوران کرونا/ خطر ابتلا به فشار خون در چاق ها