مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 آبان 1400 ساعت 06:002021-11-09دانش

منشا احتمالی شهاب سنگ های مریخی فاش شد


در 20 میلیون سال گذشته تقریبا 166 شهاب سنگ مریخی بر روی زمین یافت شده و این در حالی است که منشا آنها در مریخ همچنان ناشناخته باقی مانده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از تی ای، دانشمندان دانشگاه کورتین استرالیا در مطالعه اخیرشان منشا احتمالی شهاب سنگ های مریخی را مشخص کرده اند.

محققان استرالیایی برای انجام این کار از یک الگوریتم یادگیری ماشینی که تصاویر سیاره ای با وضوح بالا را تجزیه و تحلیل می کند، استفاده کردند.

پس از بررسی ها محققان دریافتند احتمالا منشا شهاب سنگ های مریخی که روی زمین یافت شده اند، دهانه توتینگ(Tooting ) مریخ بوده است.

دهانه توتینگ در منطقه تارسیس که بزرگترین ناحیه آتشفشانی منظومه شمسی است، قرار دارد.

دکتر آنتونی لاگین (Anthony Lagain) محقق ارشد این مطالعه از مرکز علوم و فناوری فضایی دانشگاه کورتین گفت: یافته های جدید به افزایش درک ما در زمینه کشف تاریخ زمین شناسی سیاره سرخ کمک می کند.

در این مطالعه ما با کمک الگوریتم یادگیری ماشین پایگاه داده ای شامل اطلاعات 90 میلیون دهانه برخوردی را جمع آوری و بررسی کردیم تا منشا و مکان احتمالی پرتاب این شهاب سنگ های مریخی را پیدا کنیم.

با مشاهده دهانه های کوچکی که توسط مواد پرتابی که از دهانه بزرگ تری که اخیرا روی این سیاره شکل گرفته است به بیرون پرتاب شده، ما دریافتیم که دها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

منشا احتمالی شهاب سنگ های مریخی فاش شد

منشا احتمالی شهاب سنگ های مریخی فاش شد