مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 آبان 1400 ساعت 07:002021-11-09پزشكي

یک متخصص: بیش از 60 درصد ایرانیان دچار اضافه وزن و چاقی هستند


وی بیماری های تیرویید را سومین گروه از بیمارهای شایع آندوکرین نام برد و گفت: بیش از 10 درصد افراد جامعه دچار گواتر ( بزرگی تیرویید)، گره ها و سرطان ها، - وی بیماری های تیرویید را سومین گروه از بیمارهای شایع آندوکرین نام برد و گفت: بیش از 10 درصد افراد جامعه دچار گواتر ( بزرگی تیرویید)، گره ها و سرطان ها، کم کاری و پر کاری تیرویید هستند.

رییس پژوهشکده غدد و متابولیسم ایران با اعلام این موضوع که چاقی شایع ترین اختلال آندوکرین در ایران به حساب می آید، گفت بیش از 60 درصد از افراد جامعه دچار اضافه وزن و چاقی هستند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایلنا از پژوهشکده غدد و متابولیسم ایران، فریدون عزیزی با اشاره به چاقی که شایع ترین اختلال آندوکرین در کشور است، گفت: بیش از 60 درصد از افراد جامعه دچار اضافه وزن و چاقی هستند که همین موضوع باعث شده تا چاقی شایع ترین اختلال آندوکرین در ایران به حساب می آید و بعد از آن دیابت دومین بیماری شایع غدد درون ریز قرار دارد به طوری که در شهر بزرگی مثل تهران 15 درصد و در کل ایران حدود 11 درصد جامعه دچار این بیماری هستند.

وی بیماری های تیرویید را سومین گروه از بیمارهای شایع آندوکرین نام برد و گفت: بیش از 10 درصد افراد جامعه دچار گواتر ( بزرگی تیرویید)، گره ها و سرطان ها، کم کاری و پر کاری تیرویید هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک متخصص: بیش از 60 درصد ایرانیان دچار اضافه وزن و چاقی هستند

یک متخصص: بیش از 60 درصد ایرانیان دچار اضافه وزن و چاقی هستند