مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 آبان 1400 ساعت 07:202021-11-09بين الملل

ضربه جدید آمریکا به هکرهای باج گیر/توقیف 6 میلیون دلار پول باج


وزارت دادگستری آمریکا یک مظنون از اوکراین و یک فرد دیگر با ملیت روسی را در ارتباط با حمله باج افزاری که ژوییه به یک شرکت آمریکایی انجام گرفت، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، اسناد تنظیم شده در دادگاه نشان می دهد یاروسلاف واسینسکی، تبعه اوکراین که ماه گذشته در لهستان دستگیر شد، با اتهامات آمریکا در خصوص استفاده از باج افزار معروف به REvil روبرو خواهد شد که در حملات هک مورد استفاده قرار گرفته و به شرکتهای آمریکایی میلیونها دلار ضرر زده است.

طبق اتهاماتی که در دادگاه منطقه شمالی تگزاس تنظیم شده است، واسینسکی یک حمله باج افزاری در تعطیلات آخر هفته چهارم ژوییه به شرکت نرم افزاری کاسیا در فلوریدا انجام داد که حداکثر 1500 شرکت در سراسر جهان را درگیر کرد.

واسینسکی و یک تبعه روسی به نام یوگنی پولیانین از سوی آمریکا به توطئه برای ارتکاب کلاهبرداری و توطئه برای پولشویی متهم شده اند.

وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد این دو نفر برای نقشی که در حملات باج افزاری در آمریکا داشتند و یک صرافی رمزارز به نام چتکس برای تسهیل مبادلات مالی برای عوامل باج گیر، با تحریمهایی روبرو خواهند شد.

واسینسکی مسئول حمله باج افزاری ژوییه سال 2021 به شرکت کاسیا بوده که باعث اختلال قابل توجه شبکه های رایانه مشتریان کاسیا شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضربه جدید آمریکا به هکرهای باج گیر/توقیف 6 میلیون دلار پول باج

ضربه جدید آمریکا به هکرهای باج گیر/توقیف 6 میلیون دلار پول باج