مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 آبان 1400 ساعت 07:252021-11-09سياسي

مسجد شیخ لطف الله سرطان دارد


حواشی مسجد شیخ لطف الله به نظر می رسد سر دراز دارد و علاوه بر مشکلات مرمت گنبد آن، این بنای ارزشمند تاریخی با مشکلات دیگری نیز گرفتار شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از مهر، اواخر آبان ماه سال 1398 مرمت ترک اول گنبد مسجد شیخ لطف الله به پایان رسید و اولین چیزی که توجه همه را جلب کرد، تغییر رنگ بارز و عجیب این ترک، نسبت به ترک های پیشین بود.

این تغییر رنگ با اظهار نظر مهدی حجت، بنیان گذار سازمان میراث فرهنگی کشور و رییس کمیته ملی ایکوموس که در همان روزها برای یک سخنرانی به دانشگاه هنر اصفهان آمده بود، حسابی حاشیه ساز شد.

حجت در آن سخنرانی خود در یک جمله کوتاه گفت: گنبد مسجد شیخ لطف الله را به اسم مرمت خراب کردند، رنگ کاشی ها تغییر یافته و لچکی جا نیافتاده است .

این اظهار نظر آغاز حواشی های متعدد درباره مرمت این گنبد بود، حواشی که به نظر می رسید کفه منتقدان نسبت به مدافعان مرمت سنگین تر است.

این مرمت را رحمت الله رضایت، استاد و پیشکسوت معماری سنتی بر عهده داشت، البته مهدی رضایت فرزند او به عنوان پیمان کار اصلی با اداره کل میراث فرهنگی استان قرارداد امضا کرده بود.

علی رغم حواشی مرمت ترک اول گنبد و سوالات و ابهامات فراوان، اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان و پایگاه جهانی میدان نقش جهان برای مرمت ترک دوم گنبد نیز باز هم با استاد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مسجد شیخ لطف الله سرطان دارد

مسجد شیخ لطف الله سرطان دارد