مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 آبان 1400 ساعت 09:352021-11-09سياسي

قانون خانه باغ حقوق شهروندان را تضییع می کند/ باید به سمت تدوین قوانین تشویقی برویم


اعضای شورای شهر تهران در جریان بررسی پرونده باغات تهران، نسبت به تضییع حقوق شهروندان از محل بررسی پرونده باغات انتقاد کردند و پیشنهاد طراحی قوانین مشوق محور را ارائه کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، در جریان بررسی ششمین دستور جلسه شورای شهر تهران و بررسی باغ و یا غیر باغ بودن یک پلاک ثبتی در منطقه یک به مساحت 826 مترمربع که سند آن مشجر اعلام شده و مهدی عباسی نظر کمیسیون را در این باره اعلام کرد، و این رأی مورد اعتراض حجت الاسلام آقامیری قرار گرفت و گفت: بر اساس آموزه های دینی و رعایت حق الناس باید حق مردم را حق بدانیم و این روش موجود حقوق مردم را پایمال می کنیم چراکه زمین هایی را باغ می دانیم که همسایه ها تا 60 درصد سطح اشغال داشتند.

وی با اشاره به اینکه مردم نباید فضای سبز شهر را تأمین کنند، گفت: شهرداری موظف است و باید برای تأمین فضای سبز این باغات را بخرد و این روش نه مشوق است نه به تولید فضای سبز منجر می شود.

این عضو شورای شهر با یادآوری این نکته که حدود 70 سال پیش، تهران حدود 5 هزار هکتار باغ داشتیم که امروز به 2 هزار هکتار رسیده و به طور متوسط سالی 500 هزار مترمربع باغ از بین رفته است.

وی گفت: قانون اگر ابزار تجاوز به حقوق مردم باشد نیاز به بازنگری دارد باید مشوق برای کاشت درخت بگذاریم و بگوییم در ازای هر درختی در عوارض تخفیف داد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قانون خانه باغ حقوق شهروندان را تضییع می کند/ باید به سمت تدوین قوانین تشویقی برویم

قانون خانه باغ حقوق شهروندان را تضییع می کند/ باید به سمت تدوین قوانین تشویقی برویم