مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 آبان 1400 ساعت 09:402021-11-09اقتصادي

کرونا بازار شاغلان صنایع دستی را کساد کرد


در دوران کرونا بازارچه ها ونمایشگاههای صنایع دستی که زمانی برپا بود و رونق داشت، تعطیل شد و بیشتر شاغلان صنایع دستی به دلیل عدم فروش با رکود در فعالیت مواجه شدند و نبود درآمد معیشت آنها را دچار مشکل کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، با شدت گرفتن گسترش ویروس کرونا از اسفند سال 1398 بسیاری از مشاغل و کسب و کارها به ویژه صنوف خدماتی آسیب دیده و ماهها با رکود و تعطیلی مواجه شدند، این امر به کاهش درآمد و بیکاری بخش اعظمی از نیروهای کار شاغل در این مشاغل منجر شد.

بیش از دوسال است که این ویروس منحوس بسیاری از مشاغل و فعالیت های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را تا تحت تاثیر قرار داده و با گرفتاری زیادی مواجه کرده است.

صنایع دستی جزو آن دسته بخشهایی است که در مدت شیوع کرونا از اثرات آن در امان نمانده است.

صنایع دستی از جمله بخشهای اشتغالزا و درآمدزایی محسوب می شود که در صورت حمایت، ارزش افزوده و ارزآوری بالایی برای کشور به ارمغان می آورد با این حال در دوران کرونا کسب و کار شاغلان صنایع دستی مساعد نبود و هتل ها، زائرسراها، مراکز اقامتی و بوم گردی و گردشگری بی رونق بودند.

تا قبل از کرونا گردشگران زیادی به شهرها سفر کرده و سوغات خریداری می کردند ولی کرونا باعث شد تا تعداد گردشگران و فروش سوغاتی کم شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کرونا بازار شاغلان صنایع دستی را کساد کرد

کرونا بازار شاغلان صنایع دستی را کساد کرد