مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 آبان 1400 ساعت 10:352021-11-09اقتصادي

جای خالی روستا بازار در آذربایجان شرقی / چتر سنگین دلالان بر بازار محصولات کشاورزی


استان آذربایجان شرقی در زمینه تولید چندین محصول کشاورزی رتبه ی اول کشور و در تولید چندین محصول دیگر در رتبه های اول تا پنجم قرار دارد وسالانه نزدیک به پنج میلیون تن تولید محصول کشاورزی دارد، - خبرگزاری فارس- صابر نصیری: عرضه بی واسطه محصولات کشاورزی و تولیدات روستاییان از قدیم الایام وجود داشته و امروزه بازارهای هفتگی روستایی برجای مانده از همان شکل اولیه بازارها در جوامع ابتدایی بشر است که اغلب کارکردهای خود را نیز حفظ نموده و در اقتصاد روستاییان و حتی مشتریان شهرنشین نقش قابل توجهی دارند که محصولات بومی، تولیدات دامی و کشاورزی محلی، صنایع دستی و سایر فرآورده های روستایی جزء عمده ترین کالاهای قابل عرضه در این بازارها است.

سامان دادن به این مراکز داد و ستد و کمک به پایدار بودن آن در قالب روستابازار یکی از ضروریات امروز است.

استان آذربایجان شرقی در زمینه تولید چندین محصول کشاورزی رتبه اول کشور و همچنین در تولید چندین محصول دیگر در رتبه های اول تا پنجم قرار دارد.

در این استان سالانه نزدیک به پنج میلیون تن محصولات کشاورزی تولید می شود که نشان از وجود ظرفیت ها و پتانسیل های بالای این منطقه دارد.

از محصولات شاخص که رتبه های خوبی در کشور دارند میتوان به عدس، سیب، زردآلو، سنجد، زغال آخته، گوشت قرمز، تخم مرغ، گل محمدی، سی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جای خالی روستا بازار در آذربایجان شرقی / چتر سنگین دلالان بر بازار محصولات کشاورزی

جای خالی روستا بازار در آذربایجان شرقی / چتر سنگین دلالان بر بازار محصولات کشاورزی