مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 آبان 1400 ساعت 11:202021-11-09فرهنگي

14 سالگی جایزه ای که در چهاردهمین سالگرد شهادت آوینی پا گرفت


بیش از 14 سال از راه اندازی جایزه شهید آوینی سپری شده و در این مدت 4 دوسالانه و 7 دوره به صورت بخشی از جشنواره بین المللی سینماحقیقت برگزار شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس، سال 1385 و همزمان با راه اندازی دوباره مرکز سینمای گسترش شعور باطن می خوانیم، این شعور باطن کلی عالم است و از آن جا که حقیقت عالم وجود مطلق کمال و جمال است هنر نیز از همین پیوند ذاتی انسان با حقیقت معنا می گیرد.

شهید سیدمرتضی آوینی پرچم دار تولید این معنا و حقیقت در سینمای ایران است و  بخش جایزه شهید آوینی متاثر از تلاش او برای عمق دادن به روایت های حقیقی در سینمای مستند است.

  *  اهدای لوح و تندیس جشنواره به همسر شهید آوینی بر این اساس، اولین دوره اهدای جایزه شهید آوینی در روز بیستم فروردین سال 1386 همزمان با چهاردهمین سالگرد شهادت سید شهیدان اهل قلم برگزار شد.

در این مراسم برترین مستندها که در بازه زمانی سال 80 تا 86 تولید شده بودند، از سوی هیأت داوران در سه بخش بهترین فیلم رده اول، رده دوم، رده سوم و بهترین تحقیق و پژوهش معرفی شده و جوایزی دریافت کردند.

تقدیر از حسین ترابی کارگردان فیلم مستند برای آزادی و مهدی مدنی کارگردان مستند پل آزادی به خاطر رویکرد گرامیداشت انقلاب اسلامی و همین طور پاسداشت یاد و خاطره رسول ملاقلی پور از جمله بخش های


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

14 سالگی جایزه ای که در چهاردهمین سالگرد شهادت آوینی پا گرفت

14 سالگی جایزه ای که در چهاردهمین سالگرد شهادت آوینی پا گرفت