مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 آبان 1400 ساعت 12:252021-11-09پزشكي

توسعه یک سیستم فیلتر هوای ویروس کش


محققان دانشگاه کمبریج در مطالعه اخیرشان از توسعه یک سیستم فیلتر هوای ویروس کش که در جذب و نابودی ویروس های مختلف از جمله کروناویروس حیوانی مهارت دارد، - محققان "دانشگاه کمبریج" در مطالعه اخیرشان از توسعه یک سیستم فیلتر هوای ویروس کش که در جذب و نابودی ویروس های مختلف از جمله کروناویروس حیوانی مهارت دارد، خبر دادند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از اس تی دی، دانشمندان و مهندسان دانشگاه کمبریج در مطالعه اخیرشان یک سیستم فیلتر هوا نانوماده مبتنی بر کربن با قابلیت جذب و از بین بردن ویروس های مختلف از جمله کروناویروس حیوانی از ویروس های خانواده کروناویروس سندرم حاد تنفسی 2(ویروسی که باعث کووید-19 می شود)، ساخته اند.

نمونه اولیه این سیستم که توسط چند گروه مختلف نیز آزمایش شده است مجهز به غشاهای نانولوله کربنی فوق نازک رسانای الکتریکی است.

غشاها رسانای این سیستم فیلتراسیون امکان ضدعفونی و از بین بردن ویروس را امکان پذیر می کند و ویروس ها از جمله بتاکوروناویروس را در چند ثانیه غیرفعال می کند.

محققان می گویند این سیستم فیلتر هوای چند منظوره در مبارزه با گسترش بیماری های ویروسی هوابرد در برخی محیط مانند وسایل نقلیه اورژانس، بیمارستان ها، مراکز تفریحی و مراکز آموزشی مفید است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توسعه یک سیستم فیلتر هوای ویروس کش

توسعه یک سیستم فیلتر هوای ویروس کش