مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 آبان 1400 ساعت 12:552021-11-09سياسي

اصلاح رویکرد اشتباه بانکی شجاعت می خواهد/سود مرکب مصداق ربا است


نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: رویکرد اشتباه بانکی و اقتصادی کشور باید اصلاح شود و در این راستا همه درد را شناخته اند اما اصلاح و این جراحی شجاعت انجام می خواهد.

- ، آیت الله لطف الله دژکام بعد از ظهر سه شنبه در دیدار با رییس اتاق ایران، گفت: ساختار حقوقی کشور ما هم اکنون به نحوی است که اصلاح فرآیندهایی مشکل دارد در چارچوب حقوقی دشوار است.

وی یاداور شد: به طور مثال بانک، به یک واحد تولیدی وام می دهد و سود مرکب که مصداق رِبا هست را دریافت می کند و جریمه دیرکرد و نهایتاً مجموعه قوانینی که هست، واحد تولیدی را تعطیل و کارگران را بیکار و تولید ملی را دچار لطمه می کند که این کار ظلم است و باید جلوی آن از طریق وضع قوانین جدید گرفته شود.

نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: در خصوص انتقال سپرده های مردم فارس از بانک های استان به مرکز و جاهای دیگر نیز مرحوم آیت الله ایمانی 9 سال پیش گله کرد و بنده نیز چند خطبه در این رابطه خوانده ام اما اصلاح نمی شود یعنی ما مشکلی داریم که جناب آقای شافعی شما که در رده عالی اتاق بازرگانی هستید باید پیگیری کنید که اگر این موارد را نتوانیم به شکلی قاعده مند کنیم و برخی از گره ها را حل کنیم مشکل حل نخواهد شد، بانک خصوصی که به کنار بانک دولتی هم زیر بار نمی رود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اصلاح رویکرد اشتباه بانکی شجاعت می خواهد/سود مرکب مصداق ربا است

اصلاح رویکرد اشتباه بانکی شجاعت می خواهد/سود مرکب مصداق ربا است