مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 آبان 1400 ساعت 00:152021-11-09اقتصادي

نبض اقتصاد دوشنبه در چابهار می زند!


مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد چابهار در یادداشتی با تاکید بر اینکه تاجیکستان طی دو دهه گذشته همواره سعی بر برقراری ارتباط حسنه با کشورهای جنوبی خود داشته تا از این طریق بتواند با هزینه کمتری به آب های آزاد دست یابد، - نوشت: تردیدی نیست که آینده اقتصاد کشور تاجیکستان در گرو توسعه روابط با ایران و البته بهره گرفتن از معبری مهم به نام منطقه آزاد چابهار است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در یادداشت حسام الدین یوسفی آمده است: همان زمان که طالبان کنترل کابل را به دست گرفت، اشرف غنی به تاجیکستان گریخت.

دولت دوشنبه که تلویحا حضور غنی در تاجیکستان را تایید کرده بود، در فاصله چند ساعت ابتدا اعلام کرد که اشرف غنی از طریق دوشنبه به کشوری ثالث رفته و سپس به کل، حضور و تردد رییس جمهور مخلوع افغانستان در تاجیکستان تکذیب کرد.

دلیل این تایید و تکذیب های مکرر، فراتر از مباحث سیاسی و دیپلماتیک ریشه در یک نقصان جغرافیایی دارد که تاجیکستان را به شدت به کشورهای همسایه نیازمند می کند؛ دسترسی به آب های آزاد.

تاجیکستان دست کم طی دو دهه گذشته همواره سعی بر برقراری ارتباط حسنه با کشورهای جنوبی خود داشته تا از این طریق بتواند با هزینه کمتری به آب های آزاد دست یافته و ضمن تامین و واردات کالای مورد نیاز، صادرات مواد خام و معدنی خود به بازار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نبض اقتصاد دوشنبه در چابهار می زند!

نبض اقتصاد دوشنبه در چابهار می زند!