مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 آبان 1400 ساعت 04:202021-11-10بين الملل

بازداشت فعال معترض به جنایات جنگی در صربستان


پلیس صربستان یک فعال اپوزیسیون را که به نشانه اعتراض، یک نقاشی دیواری در مرکز بلگراد از راتکو ملادیچ، جنایتکار جنگی محکوم شده و فرمانده دوران جنگ صرب های بوسنی را با تخم مرغ هدف قرار داده بود، - بازداشت کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، براساس ویدیویی که در اینستاگرام منتشر شده است، مردان لباس شخصی که خود را افسر پلیس معرفی می کردند، شامگاه سه شنبه شتاب زده آیدا کوروویچ فعال محلی اپوزیسیون را پس از پرتاب تخم مرغ به سمت نقاشی دیواری از راتکو ملادیچ که او را با کلاه افسری بر سر و در حال ادای سلام نظامی نشان می داد، دور می کردند.

شبکه تلویزیونی ان1 مستقر در بلگراد به نقل از کوروویچ که ساعاتی بعد آزاد شد، گزارش داد: خشم امشب، نشان دهنده چهره رژیم الکساندر ووجیچ (رییس جمهوری صربستان) است.

به دنبال بازداشت این فعال اپوزیسیون، ده ها تن از مخالفان و فعالان چپگرا دست به تجمع اعتراضی زدند و پلیس ضد شورش هم اطراف ساختمانی که بار نقاشی راتکو ملادیچ را به دوش می کشد، بستند.

اپوزیسیون صربستان غالبا از ووجیچ که از ناسیونالیست های سابق است و بعدا سیاست های حامی اتحادیه اروپا به خود گرفت و همچنین از متحدانش بابت خودکامگی، سرکوب آزادی مطبوعات، حمله به اپوزیسیون، فساد و ارتباط با جرایم سازمان یافته انتقاد می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازداشت فعال معترض به جنایات جنگی در صربستان

بازداشت فعال معترض به جنایات جنگی در صربستان