مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 آبان 1400 ساعت 05:052021-11-10بين الملل

ایران عضو دائم باشگاه علمی آثار تشعشعات هسته ای سازمان ملل شد


ایران عضو دائم باشگاه علمی آثار تشعشعات هسته ای سازمان ملل شد - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، جمهوری اسلامی ایران علی رغم مخالفت رژیم صهیونیستی و سنگ اندازی های آمریکا، به عضویت دائم کمیته علمی سازمان ملل متحد درباره آثار تشعشعات هسته ای (آنسکِر) درآمد.

نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک در این باره اعلام کرد: به دنبال چندین دور مذاکره فشرده بر سر پیش نویس قطعنامه ارائه شده از سوی استرالیا که در نهایت امروز با اجماع آراء به تصویب کمیته ویژه سیاسی مجمع عمومی سازمان ملل رسید، جمهوری اسلامی ایران توانست جایگاه خود را از وضعیت ناظر در این نهاد علمی برجسته بین المللی به عضویت کامل ارتقاء بخشد.

جمهوری اسلامی ایران تلاش خود برای عضویت در کمیته علمی سازمان ملل متحد درباره آثار تشعشعات هسته ای را در سال 2011 آغاز کرد و علی رغم برخی مخالفت های جدی، در سال 2017 موفق به کسب عضویت ناظر این کمیته شد.

از آن سال به بعد، دانشمندان کشورمان فعالانه در فعالیت های این نهاد علمی سازمان ملل مشارکت داشته اند.

پس از طی دوره چهار ساله عضویت ناظر کشورمان در این کمیته، جمهوری اسلامی ایران امسال برای کسب عضویت کامل آن برنامه ریزی و تلاش کرد که در نتیجه رایزنی های فشرده دیپلماتیک و باوجود مخالفت های رژیم اسرا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران عضو دائم باشگاه علمی آثار تشعشعات هسته ای سازمان ملل شد

ایران عضو دائم باشگاه علمی آثار تشعشعات هسته ای سازمان ملل شد