مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 آبان 1400 ساعت 05:252021-11-10اقتصادي

تولید سالانه 173 هزار تن محصول گوجه فرنگی در آذربایجان شرقی


مدیر امور زراعت سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: از تولید سالانه 140 هزار تن محصول گوجه فرنگی از مزارع استان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، جلال رحیم زاده در گفتگو با خبرنگاران  سطح زیر کشت گوجه فرنگی در فضای باز و مزارع استان آذربایجان شرقی را  3100 هکتار اعلام کرد و اظهار داشت: از این میزان مساحت کشت مقدار 140 هزار تن محصول گوجه فرنگی برداشت می گردد.

وی با بیان اینکه کاشت گوجه فرنگی به صورت تابستانه و برداشت محصول هم به صورت تابستانه در سطح استان صورت می پذیرد، افزود: سطح زیر کشت تابستانه گوجه فرنگی استان 3100 هکتار می باشد که عمدتاً در شهرستانهای مرند، آذرشهر، شبستر، بناب، ملکان، تبریز، میانه کشت می گردد.

مدیر امور زراعت سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی متوسط تولید محصول گوجه فرنگی در هر هکتار را 45 تن اعلام نمود و گفت: میزان تولید محصول گوجه فرنگی استان حدود 140 هزار تن می باشد که علاوه بر تامین نیاز داخلی استان به سایر استانهای همجوار نیز ارسال می گردد.

وی ارقام عمده مورد کشت گوجه فرنگی در استان را شامل ارقام متین ، 8320 ، سوپر چیف ، سوپر استراین B  ، اوربانا ، الیسا و .

دانست و افزود: عمده مصرف محصول تولیدی گوجه فرنگی بصورت مصرف تازه خوری یا مصرف کارخانه های رب سازی و یا بصورت تولید رب خانگی م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید سالانه 173 هزار تن محصول گوجه فرنگی در آذربایجان شرقی

تولید سالانه 173 هزار تن محصول گوجه فرنگی در آذربایجان شرقی