مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 آبان 1400 ساعت 05:552021-11-10فرهنگي

روایت کودکی خالق «پینوکیو» در «ژپتو»/ تبدیل شدن انسان به عروسک


اوشان محمودی کارگردان نمایش «ژپتو» عنوان کرد این اثر نمایشی داستان «پینوکیو» را برعکس روایت می کند و او از انسان بودن به سمت عروسک شدن می رود.

- اوشان محمودی کارگردان نمایش ژپتو عنوان کرد این اثر نمایشی داستان پینوکیو را برعکس روایت می کند و او از انسان بودن به سمت عروسک شدن می رود.

اوشان محمودی که به تازگی اجرای نمایش ژپتو را در تماشاخانه ایرانشهر آغاز کرده است در این باره به خبرنگار مهر گفت: این نمایش جزو برگزیدگان جشنواره بیست و یکم تئاتر دانشگاهی در رشته های طراحی نور و لباس بود که اجرای خود را از 10 آبان ماه در سالن ناظرزاده تماشاخانه ایرانشهر آغاز کرده و خوشبختانه تا امروز مورد استقبال خوبی از طرف مخاطبان قرار گرفته است.

همچنین بازخوردهای خوبی هم از تماشاگران دریافت کرده ایم که جای خوشحالی دارد و این احتمال نیز وجود دارد که اجرا را در سالنی دیگر ادامه دهیم.

وی ادامه داد: این نمایش در جشنواره تئاتر دانشگاهی با عنوان پاپ ژپتو به صحنه رفت اما در اجرای عمومی نام اثر را تغییر دادیم.

نمایش از فضایی فانتزی و گروتسک برخوردار است و می توان گفت نگاهی معکوس به داستان پینوکیو دارد به این ترتیب که برعکس اتفاقات داستان اصلی که پینوکیو عروسکی است که تبدیل به آدم می شود در این نمایش پینوکیو از انسان بودن به سمت عروسک شدن می رود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روایت کودکی خالق «پینوکیو» در «ژپتو»/ تبدیل شدن انسان به عروسک

روایت کودکی خالق «پینوکیو» در «ژپتو»/ تبدیل شدن انسان به عروسک