مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 آبان 1400 ساعت 06:202021-11-10اقتصادي

رانت، تنها رهاورد ارز 4200 تومانی بود/ لزوم جراحی اقتصادی با تک نرخی شدن ارز


نماینده مردم بروجن در مجلس با تأکید بر ضرورت حذف دلار 4200 تومانی گفت: این مهم به عنوان یک جراحی در اقتصاد کشور، برای جلوگیری از هدررفت منابع ملی و از بین رفتن رانت باید انجام شود.

- حجت الاسلام و المسلمین امیرقلی جعفری امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، با اشاره به فسادآور بودن ارز دو نرخی، گفت: در اینکه ارز باید تک نرخی و این وضعیت باید اصلاح شود، تردیدی وجود ندارد.

نماینده مردم بروجن در مجلس خاطرنشان کرد: دو نرخی بودن همواره ایجاد رانت می کند همانطور که افرادی از ارز 4200 تومانی سوءاستفاده کامل کرده و سودهای کلان به جیب زدند.

وی بیشترین استفاده ارز دولتی را در حوزه نهاده های کشاورزی، دامی و دارو دانست و افزود: متاسفانه ارزی که مصرف می شود نشتی دارد و به دست آن که باید نمی رسد.

جعفری با بیان اینکه دولت و مجلس بر روی تک نرخی شدن ارز توافق دارند، تصریح کرد: در خصوص بسترسازی برای این کار و اینکه شرایط اقتصادی حال حاضر زمان مناسبی برای اجرای این تصمیم است ابهاماتی وجود دارد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس ادامه داد: دولت باید روشن کند که چگونه مابه تفاوت قیمت ارز را جبران می کند.

وی با تأکید بر اینکه اصل کار حذف ارز 4200 تومانی و تک ترخی شدن ارز درست است و حتما باید انجام شود، گفت: این مهم به عنوان یک جراحی در اقتصاد کشور، برای جل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رانت، تنها رهاورد ارز 4200 تومانی بود/ لزوم جراحی اقتصادی با تک نرخی شدن ارز

رانت، تنها رهاورد ارز 4200 تومانی بود/ لزوم جراحی اقتصادی با تک نرخی شدن ارز