مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 آبان 1400 ساعت 06:302021-11-10پزشكي

مراقب این کیست های تخمدانی خطرناک باشید


یک متخصص زنان و زایمان با اشاره به انواع مختلف کیست های تخمدانی، گفت: دسته ای از این کیست ها خطرناک بوده و در صورت عدم درمان آنها، احتمال تخریب تخمدان و یا ایجاد سرطان وجود دارد.

- دکتر نگین رضاوند در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به شیوع بالای کیست تخمدان در زنان در رده های سنی مختلف گفت: این عارضه عمدتا در دختران نوجوان دیده می شود و علت آن این است که در این دختران هنوز محور مغزی و تخمدانی که باید فرمان از مغز صادر شده و ترشح هورمون ها را مدیریت کند کامل نشده و به عبارتی ترشح هورمون ها چندان منظم نیست و همین امر موجب تشکیل کیست های تخمدانی می شود.

وی افزود: عمده کیست های ایجاد شده در دختران نوجوان از نوع کیست های ساده است که سایزهای کوچک تا متوسط داشته و جداره آنها ضعیف بوده و مایع یکدست و شفافی در میان آنها قرار دارد.

رضاوند خاطرنشان کرد: این نوع کیست ها بی خطر بوده و به راحتی با دارو رفع می شوند و حتی در صورت عدم درمان ظرف یک تا دو ماه به صورت خودبخود از بین می روند.

این متخصص زنان و زایمان افزود: آنچه که در زمینه کیست های تخمدانی نگران کننده است مربوط به دسته ای از این کیست ها است که جداره منظم و صاف نداشته و جداره آنها ضخیم است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مراقب این کیست های تخمدانی خطرناک باشید

مراقب این کیست های تخمدانی خطرناک باشید