مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 آبان 1400 ساعت 06:402021-11-10اقتصادي

نبود نظارت بر توزیع ارز 4200 تومانی مهم ترین سبب ایجاد رانت و فساد شده است


نماینده مردم غرب هرمزگان در خانه ملت گفت: نبود نظارت مدون و مستمر بر توزیع ارز 4200 تومانی از سوی بانک مرکزی موجب بروز رانت و فسادهایی شد که تبعیض در جامعه و رونق قاچاق معکوس را به دنبال داشته است.

- احمد جباری صبح امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس اظهار کرد: نرخ ارز دولتی یا همان ارز 4200 تومانی که برای واردات برخی اقلام خاص از جمله دارو، نهاده دامی و برنج و گندم پرداخت می شود در بسیاری از مواقع دچار انحراف شده و عملا رانت و آلودگی به دنبال داشته است.

وی افزود: گزارشات متعددی از بروز انحراف در تخصیص این ارز در مجلس استماع شده و قوه قضاییه و دیگر دستگاه های نظارتی نیز تاکنون پرونده های متعددی را در این زمینه تشکیل داده اند و عملا در این میان سهم مردم تنها احساس تبعیض و بروز گرانی در اقلامی است که نهایتا به دست آنها رسیده است.

نماینده مردم غرب هرمزگان در خانه ملت با بیان این که در مواردی حتی ارز دولتی که برای دارو و یا نهاده های دامی تخصیص یافته، صرف واردات کالاهای لوکس شده، خاطرنشان کرد: برخی از شرکت ها با سندسازی های صوری باعث ظلم به مردم در دسترسی مناسب آنان به اقلام و کالاهای اساسی شده است.

جباری با تصریح بر این که اگر ارز دولتی به درستی به کالاهای اساسی مورد نیاز مردم بخصوص نهاده های دامی می رسید، دیگر شاهد اوضاع ن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نبود نظارت بر توزیع ارز 4200 تومانی مهم ترین سبب ایجاد رانت و فساد شده است

نبود نظارت بر توزیع ارز 4200 تومانی مهم ترین سبب ایجاد رانت و فساد شده است