مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 آبان 1400 ساعت 07:052021-11-10سياسي

3 کمیته تخصصی در کمیسیون طرح حمایت از کاربران فضای مجازی تشکیل شد


سه کمیته «کسب و کارهای دیجیتال»، «کمیته فرهنگی و رسانه» و «کمیته زیرساخت» در ششمین جلسه کمیسیون مشترک طرح حمایت از حقوق کاربران فضای مجازی و خدمات پایه کاربردی تشکیل شد.

- به نقل از خانه ملت، ششمین جلسه کمیسیون مشترک طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی (اصل 85 قانون اساسی) عصر روز گذشته (سه شنبه 18 آبان ماه) با حضور اعضا برگزار شد.

در ابتدای این نشست سه کمیته کسب و کارهای دیجیتال، کمیته فرهنگی و رسانه و کمیته زیرساخت تشکیل شد.

رضا تقی پور انوری رییس کمیسیون مشترک طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی در توضیح علت تشکیل این سه کمیته گفت: عناوین این سه کمیته جزو محورهای مهم کمیسیون ما هستند و از سوی دیگر قرار است بخش خصوصی و گروه های مختلفی به این کمیسیون دعوت شوند که لازم است، مسائل به صورت تخصصی تر در این کمیته ها بررسی شوند.

در این جلسه مرکز پژوهش های مجلس نیز گزارشی از روند قانونگذاری در حوزه فضای مجازی در دیگر کشورها از جمله ترکیه، استرالیا، چین، آمریکا و … ارائه کرد.

قانونگذاری فضای مجازی در ترکیه بر اساس این گزارش، ترکیه یکی از کشورهایی است که پس از حوادث تروریستی بمب گذاری آنکارا در سال 2015 و کودتای سال 2016، قوانینی برای فضای مجازی و رسانه های اجتماعی خارجی اعمال کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

3 کمیته تخصصی در کمیسیون طرح حمایت از کاربران فضای مجازی تشکیل شد

3 کمیته تخصصی در کمیسیون طرح حمایت از کاربران فضای مجازی تشکیل شد