مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 آبان 1400 ساعت 08:252021-11-10اقتصادي

پایش به موقع ناجی بافت جهانی یزد/ فاطمی: بارندگی پارسال 181 میلیارد خسارت داشت


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس در یزد، دست کاری هایی که به طور مداوم در معماری بومی انجام شده زمینه تاثیرپذیری بالای بافت تاریخی از حوادث طبیعی مانند باد و باران و سایر عوامل را بالا برده است.

البته ریزش بافت های تاریخی، قلاع و ابنیه قدیمی و کهن سال در قبال شرایط جوی رویدادی است که نمی توان بروز آن را از گذشته تاکنون انکار کرد.

اما اقداماتی وجود دارند که ممکن است ریسک آسیب پذیری را کاهش دارند، اقداماتی ساده که انجام به موقع آنها می تواند نجات بخش باشد، پویش ناودان ها که هر ساله توسط مردم و میراث فرهنگی برگزار می شد یکی از اقداماتی بود که تاکنون منجر به تاثیرگذاری مثبت در حفاظت از بافت تاریخی داشته است به طوری که طی چند روز گذشته و با میزان چشمگیر بارش ها بافت تاریخی یزد از آسیب های احتمالی نجات پیدا کرد.

سیدمصطفی فاطمی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد در گفت وگو با خبرگزاری فارس در این استان، با بیان این که بافت تاریخی یزد در بارش های اخیر آسیبی جدی ندید، در خصوص چرایی این مسئله اظهار کرد: یکی از دلایل این که بافت تاریخی یزد توانست در مقابل بارشهای چند روز گذشته مقاومت کند، پایش به موقع قبل از بارش ها خصوصا در زمینه ناودان ها بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پایش به موقع ناجی بافت جهانی یزد/ فاطمی: بارندگی پارسال 181 میلیارد خسارت داشت

پایش به موقع ناجی بافت جهانی یزد/ فاطمی: بارندگی پارسال 181 میلیارد خسارت داشت