مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 آبان 1400 ساعت 08:402021-11-10اقتصادي

مطالبه کشاورزان اصفهان به کجا می رسد؟


بارش های اندک در سال آبی گذشته و ذخیره پایین سد زاینده رود، شرایطی را رقم زده که نه تنها امکان تحویل حقابه کشاورزان در شرایط فعلی وجود ندارد، - بلکه نگرانی برای تامین آب شرب نیز وجود دارد.

اما کشاورزان اصفهان مدت هاست که به دلیل کشت نکردن، هیچ درآمدی ندارند و در حالی که ذخیره سد زاینده رود 175 میلیون مترمکعب و ورودی سد 9.

5 و خروجی آن 12.

5 مترمکعب بر ثانیه است، مطالبه گر حقابه خود هستند و می گویند اگر حقابه ما در شرایط فعلی داده نمی شود باید سهم دیگر بخش ها از این رودخانه باید کاسته شود.

عضو هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزی شهرستان اصفهان در گفت وگو با ایسنا، درباره تجمع اخیر تعدادی از کشاورزان اصفهان، اظهار کرد: مطالبه کشاورزان اصفهان به حق است، چرا که مطابق مصوبات شورای عالی آب و شورای هماهنگی زاینده رود 74.

3 آب رودخانه متعلق به کشاورزان و 25.

7 درصد آب رودخانه متعلق به دولت و وزارت نیرو است.

حسین محمدرضایی، افزود: سال گذشته که آورد رودخانه 750 میلیون مترمکعب بود، حدود 555 میلیون مترمکعب این آب متعلق به کشاورزان بود که در کمیته سازگاری با کم آبی مصوب شد در سال آبی گذشته 250 میلیون مترمکعب این آب به کشاورزان تعلق یابد که با وجود تصویب این عدد تنها 62 میلیون مترمکعب آب به کشاورزان تحویل داده شد؛ نزدیک 190 میلیون مترمکعب طلب وزارت نیرو به کشا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مطالبه کشاورزان اصفهان به کجا می رسد؟

مطالبه کشاورزان اصفهان به کجا می رسد؟