مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 آبان 1400 ساعت 08:552021-11-10بين الملل

چین خرید نفت ایران را افزایش داد


یک مقام ارشد دولت آمریکا در سپتامبر به رویترز گفت: واشنگتن از خرید نفت ایران توسط چین مطلع است و دیپلماسی را به عنوان یک مسیر موثرتر برای رسیدگی به این نگرانی انتخاب کرده است.

- معامله گران و شرکت های رصد کشتی می گویند واردات نفت ایران از سوی چین در سه ماه گذشته بالای نیم میلیون بشکه در روز مانده است، زیرا تخفیف مناسب آن به ریسک نقض تحریم های آمریکا می ارزد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از رویترز، چین خرید نفت ایران را امسال با وجود ادامه تحریم های آمریکا ادامه داده است.

دولت جو بایدن، رییس جمهور آمریکا در شرایطی که به دنبال مذاکرات هسته ای است، تاکنون تصمیم گرفته است تحریم ها علیه افراد و شرکت های چینی را اجرایی نکند.

پس از افت واردات در ژوئن و ژوییه از رکورد بالایی که در ماه مه مشاهده شد که به دلیل محدودیت سهمیه های واردات بود، پالایشگاه های خصوصی چین با صدور سهمیه های واردات جدید از سوی دولت، بار دیگر از خرید نفت ارزان تر ایران استقبال کردند.

اِما لی، تحلیلگر بازار چین شرکت رصد نفتکش ورتکسا اظهار کرد: تخفیف چشمگیر نفت ایران و سهمیه واردات جدید، تقاضا از سوی پالایشگاه های خصوصی چین را تقویت کرده است.

حاشیه سود پالایش قوی هم از این روند حمایت می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چین خرید نفت ایران را افزایش داد

چین خرید نفت ایران را افزایش داد