مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 آبان 1400 ساعت 09:552021-11-10سياسي

تلاش جمعی برای حرکت به سوی شهر هوشمند در کشور وجود ندارد


برای رسیدن به شهر هوشمند لازم است از اقدامات جزیره ای فاصله بگیریم در حالی که به نظر می رسد تلاش جمعی برای حرکت به سوی شهر هوشمند در کشور وجود ندارد.

- پیرامون ملزومات شکل گیری شهر هوشمند و مؤلفه های آن اظهار کرد: شهر هوشمند چندین مؤلفه دارد که دولت هوشمند، محیط هوشمند داخل ساختمان، محیط هوشمند خارج ساختمان و شهروند هوشمند را شامل می شود که هر کدام به صورت خاص توضیحی دارند.

این کارشناس حوزه دیجیتال ادامه داد: دولتی هوشمند است که برنامه ریزی و مدیریت هوشمند داشته باشد یعنی سطحی از کارآمدی را داشته باشد که بتواند همه عناصر و ارکان را به صورت هوشمندانه مدیریت کند، اقتصاد هوشمند داشته باشد و در سطح کلان و کشور بتواند برنامه ریزی و عملکرد هوشمندانه داشته باشد.

وی بیان کرد: محیط هوشمند داخل ساختمان به لوازم و ابزاری گفته می شود که ساختمان را ساختمانی هوشمند تبدیل می کند و در واقع در این سطح مبحث اینترنت اشیا است که همه چیز در آن با این امکان قابل کنترلند و به فردی که داخل ساختمان است کمک می کنند.

خدابخش تبیین کرد: محیط هوشمند خارجی به خارج از ساختمان بر می گردد، حمل و نقل هوشمند، انرژی هوشمند، مراقبت های بهداشتی و پزشکی هوشمند و به طور کلی همه لوازمی که فرد خارج از ساختمان نیاز دارد هوشمند باشند که در واقع مؤلفه بعد را تشکیل م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تلاش جمعی برای حرکت به سوی شهر هوشمند در کشور وجود ندارد

تلاش جمعی برای حرکت به سوی شهر هوشمند در کشور وجود ندارد