مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 آبان 1400 ساعت 10:552021-11-10سياسي

نگاهی به رای دیوان عدالت اداری درباره «شیشه دودی ها»


با رای دیوان عدالت اداری دیگر نیروی انتظامی نمی تواند بعد از صدور جریمه، خودرو را ملزم به رفع اثر شیشه دودی کند و در واقع الزام به رفع اثر شیشه دودی از صلاحیت ماموران نیروی انتظامی خارج شده است و پلیس تنها می تواند قبض جریمه صادر کند.

- هیات عمومی دیوان عدالت اداری در رای اخیر خود اعلام کرد که تنها معیار تشخیص دودی بودن شیشه های یک خودرو، نظر افسر راهنمایی و رانندگی است و خودروهایی که شیشه های دودی دارند می توانند به دفعات توسط افسران راهنمایی و رانندگی جریمه می شوند؛ رایی که واکنش هاییبه همراه داشت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دیوان عدالت اداری که طبق اصل 173 قانون اساسی به منظور رسیدگی به شکایات، تظلمات و اعتراضات مردم نسبت به مامورین یا واحدها یا آیین نامه های دولتی و احقاق حقوق آن ها زیر نظر رییس قوه قضاییه تاسیس شده است به دنبال شکایت از نیروی انتظامی، با رای خود یکی از بخشنامه های این نهاد در ارتباط با دودی کردن شیشه های خودرو را باطل کرد که از این رای تفسیرهای گوناگونی صورت گرفت اما اصل ماجرا چیست؟ نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در بخشنامه ای مقرر کرده بود که معیار دودی بودن یا نبودن شیشه های خودرو تشخیص راننده و سرنشینان آن از فاصله سه متری است، یعنی برای تشخیص دودی بودن شیشه های خودرو معیار رویت پذیر نبودن راننده و سرنش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگاهی به رای دیوان عدالت اداری درباره «شیشه دودی ها»

نگاهی به رای دیوان عدالت اداری درباره «شیشه دودی ها»