مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 آبان 1400 ساعت 11:352021-11-10سياسي

سرانجام شورای جنجالی «درجه بندی سنی فیلم ها»/ قانون نداریم!


شورای درجه بندی سنی فیلم های سینمایی در حالی بعد از 2 سال به طور کامل منحل می شود که مسئولان فعلی سازمان سینمایی معتقدند تشکیل آن از ابتدا مبنای قانونی نداشته است.

- ، سال 98 بود که حسین انتظامی رییس سازمان سینمایی از راه اندازی شورایی تازه خبر داد که به واسطه آن تماشای فیلم هایی سینمایی برای برخی گروه های سنی محدود می شد؛ این شورای تازه تاسیس با عنوان شورای رده بندی سنی فیلم های سینمایی گرچه طرحی نو در دل خود داشت اما تمام کارکردش منحصر به زدن برچسب هایی با عنوان 18+، 12+و.

بر گوشه فیلم ها شد.

این شورا اما خیلی زود در سرازیری چالش با مبانی حقوقی گرفتار شد.

دیوان عدالت اداری به فاصله تنها 4 ماه از اجرایی شدن این قانون، با شکایت دادستان کل کشور حکم به توقف رده بندی سنی فیلم های سینمایی داد.

در آن زمان دادستانی کل کشور درخواست ابطال دستورالعمل رده بندی سنی فیلم های سینمایی را به دیوان عدالت اداری داد و دیوان هم دستور توقف اجرای آن را صادر کرد که طبق قانون یکی از دلایلش این بود که حکم به مجازات و اجرای آن باید تنها از طریق دادگاه صالح و به موجب قانون باشد.

روز گذشته اما دیوان عدالت اداری در خبری رسمی عنوان کرد که رده بندی سنی آثار سینمایی از اختیارات سازمان سینمایی خارج شد .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرانجام شورای جنجالی «درجه بندی سنی فیلم ها»/ قانون نداریم!

سرانجام شورای جنجالی «درجه بندی سنی فیلم ها»/ قانون نداریم!