مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 آبان 1400 ساعت 11:452021-11-10اقتصادي

اهدای فسیل 180 میلیون ساله به گروه موزه های خراسان رضوی


رییس گروه موزه های اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی از اهدای یک قطعه فسیل با قدمت بیش از 180 میلیون سال به گروه موزه های خراسان رضوی خبر داد.

- به گزارش، محمدرضا پهلوان با اشاره به اهدای یک قطعه فسیل با قدمت بیش از 180 میلیون سال به موزه های خراسان رضوی، اظهار کرد: این فسیل با نام فسیل آمونیت است که در اطراف رشته کوه های هزارمسجد، در محدوده شهر زاوین از توابع شهرستان کلات کشف شده است.

وی با بیان این که فسیل آمونیت از فسیل های شاخص محسوب می شود که در اکتشافات نفت و گاز بسیار تعیین کننده است، اظهار کرد: این فسیل توسط مسلم یزدانی، مشاور سازمان محیط زیست ایران، فعال زیست محیطی و از علاقه مندان به میراث فرهنگی به موزه های خراسان رضوی اهدا شده است.

رییس گروه موزه های اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی یادآور شد: موزه ها خانواده اصلی اشیا، آثار تاریخی و موزه ای هستند که به بهترین شکل ممکن از آن ها نگهداری شده، در صورت نیاز مرمت می شوند و برای نمایش عمومی در موزه ها آماده می شوند.

وی گفت: سنت حسنه اهدای آثار تاریخی و موزه ای، امری پسندیده و عاقبت به خیری است که این آثار به نام و یاد اهدا کننده در موزه ها به نمایش گذاشته می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اهدای فسیل 180 میلیون ساله به گروه موزه های خراسان رضوی

اهدای فسیل 180 میلیون ساله به گروه موزه های خراسان رضوی