مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 آبان 1400 ساعت 12:252021-11-10اقتصادي

ضرورت ایجاد صنایع تبدیلی و فرآوری بخش کشاورزی لرستان


معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی لرستان گفت: وجود مکانیزاسیون و صنایع تبدیلی و فرآوری می تواند به کشاورزان کمک و اختلاف قیمت بازار و مصرف کننده را کاهش دهد .

- جواد صالحیان در گفت وگو با خبرنگار فارس در خرم آباد، با اشاره به نقش مهم حبوبات در  تامین پروتیین و تامین امنیت غذایی جامعه، اظهار کرد: لرستان به دلیل شرایط فنی کشاورزی، آب و خاک حاصلخیز مقام اول را در کشور هم در سطح زیر کشت و هم تولید حبوبات دارد.

وی افزود: سطح زیر کشت حبوبات در سال زراعی گذشته 110 هزار هکتار بود، که از این میزان 80 هزار هکتار به کشت نخود، 14 هزار و پانصد هکتار لوبیا و 14 هزار به کشت عدس اختصاص داشت.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی لرستان گفت:  میزان برداشت نخود به دلیل شرایط بارندگی کاهش پیدا کرد به طوری که 65 هزار تن از مزارع استان برداشت داشتیم، میزان برداشت لوبیا هم با توجه به عملکرد 2 و نیم تن در هکتار حدود 35 هزار تن بود.

صالحیان عمده ترین مشکل مربوط به حبوبات در استان را نبود مکانیزاسیون در حوزه کاشت، داشت و برداشت عنوان کرد و افزود: از طرفی صنایع تبدیلی و فرآوری و بسته بندی حبوبات آنطور که باید و شاید در استان وجود ندارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت ایجاد صنایع تبدیلی و فرآوری بخش کشاورزی لرستان

ضرورت ایجاد صنایع تبدیلی و فرآوری بخش کشاورزی لرستان