مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 آبان 1400 ساعت 15:152021-11-10بين الملل

واکنش صریح بلاروس به استقرار نیروهای ناتو در مرز کشورش با لهستان


وزیر خارجه بلاروس از واکنش صریح مینسک و مسکو به هرگونه اقدام ناتو برای استقرار نیرو نزدیک مرزهای کشورش با لهستان خبر داد.

- به نقل از اسپوتنیک، وزیر خارجه بلاروس از واکنش صریح این کشور و روسیه به هرگونه اقدام ناتو برای استقرار نیرو نزدیک مرزهای کشورش و لهستان خبر داد.

بر اساس این گزارش، ولادیمیر ماکی وزیر امور خارجه بلاروس روز چهارشنبه طی سخنانی گفت که روسیه و بلاروس آماده هستند تا در صورت استقرار نیروهای ناتو در مرز شرقی لهستان در بحبوحه بحران مهاجران، اقدامات لازم را انجام دهد.

ولادیمیر ماکی در عین حال اضافه کرد: هر گونه استقرار نیرو منجر به واکنش مناسب از سوی دولت اتحادیه (مسکو و مینسک) خواهد شد که در دکترین نظامی دو کشور تجویز شده است.

لازم به ذکر است، دونالد تاسک نخست وزیر سابق لهستان و رهبر کنونی اپوزیسیون این کشور، اوایل این هفته گفت که تشکیل شورای مشورتی در مورد بحران مهاجرت در ناتو را امری ضروری می داند.

گفتنی است، دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین نیز امروز چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران تصمیم لهستان برای بستن مرز با بلاروس به دلیل بحران مهاجرت را به عنوان تلاشی برای سرکوب کردن مینسک محکوم کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکنش صریح بلاروس به استقرار نیروهای ناتو در مرز کشورش با لهستان

واکنش صریح بلاروس به استقرار نیروهای ناتو در مرز کشورش با لهستان