مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 20 آبان 1400 ساعت 05:552021-11-11سياسي

سند راهبری توسعه اندازه شناسی نانو تایید شد


سند راهبری توسعه اندازه شناسی کشور در فناوری نانو تایید شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سند راهبری توسعه اندازه شناسی کشور در فناوری نانو (نانومترولوژی) در محل سازمان ملی استاندارد ایران امضا شد.

این سند، پوشش دهنده یک افق برنامه ای 5 ساله (از 1400 تا 1404) است و دستاورد مهم آن توسعه اندازه شناسی نانو و بهره مندی از مزایای آن برای توسعه کاربردی فناوری نانو در کشور است.

در حوزه نانومترولوژی، ستاد ویژه توسعه فناوری نانو از سال 1386 فعالیت مطالعاتی گسترده ای را در ارتباط با الزامات ملی، منطقه ای و بین المللی، تجهیزات، شرایط محیطی و آزمایشگاهی مرکز اندازه شناسی نانو، مواد مرجع و مطالعات ساختمانی آزمایشگاه های مربوط آغاز کرد.

در تیر ماه سال 1394 نسخه اولیه این سند براساس همین مطالعات آماده شده و مورد تایید ستاد توسعه فناوری نانو و سازمان ملی استاندارد ایران قرار گرفت که هر چند به دلیل مشکلاتی اجرایی شدن آن به تاخیر افتاد، اما در نیمه اول 1400 این سند با هماهنگی سازمان ملی استاندارد و در راستای اجرای سند جامع راهبری نظام استانداردسازی و مدیریت کیفیت کشور مورد بازنگری قرار گرفت و در نهایت این سند با ماموریت تعریف و دستیابی به نظام ملی نانومترولوژی در راستای اصول علم اندازه شناسی و توسعه فناوری نانو در کشور به امضا رسید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سند راهبری توسعه اندازه شناسی نانو تایید شد

سند راهبری توسعه اندازه شناسی نانو تایید شد