مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 20 آبان 1400 ساعت 06:552021-11-11اقتصادي

کاهش میزان اهدای خون در فصول سرد/ نیازمند اهدای خون هستیم


در فصل سرد سال میران اهدای خون کاهش میابد لذا از همه مردم خواهشمندیم جهت اهدای خون و حفظ ذخایر خونی به مراکز انتقال خون مراجعه کنند.

- غلامرضا حامدی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در خرم آباد، در رابطه با وضعیت ذخایر خونی لرستان اظهار داشت: به همت مردم نوع دوست لرستان میزان ذخایر خون در وضعیت مطلوب قرار دارد و هم استانی ها می توانند با مراجعه به سایت سازمان انتقال خون از میزان ذخایر خون هر استان در آن روز  و بر اساس رنگ بندی مشاهده کنند.

وی افزود: نیاز به خون همیشگی است و مدت زمان نگه داری از خون و فرآورده های خونی محدود است.

مدیرکل انتقال خون لرستان بیان کرد:  براساس تجربیات سال های گذشته در فصل سرد سال میران اهدای خون کاهش میابد لذا از همه مردم خواهشمندیم جهت اهدای خون و حفظ ذخایر خونی به مراکز انتقال خون مراجعه کنند.

وی در رابطه با آمار 7 ماهه سال جاری اظهار داشت: در 7 ماه سال جاری از 22 هزار و 671 نفر خونگیری شد که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته حدود 12درصد افزایش داشته است.

حامدی بیان کرد: از افراد خون گیری شده 11 هزار و 857 نفر اهداکننده مستمر، 20 هزار و 641 نفر مرد و  و 2 هزار و 30 نفر زن بودند که میزان اهدا کنندگان خون زن نسبت به سال گذشته حدود 14 درصد افزایش داشته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش میزان اهدای خون در فصول سرد/ نیازمند اهدای خون هستیم

کاهش میزان اهدای خون در فصول سرد/ نیازمند اهدای خون هستیم